Общее·количество·просмотров·страницы

19. შემაჯამებელი ტესტი N5 (10კლასი)




შემაჯამებელი სამუშაო N 5

კლასი - 10                    რიცხვი -                 მოსწავლე -

მაქსიმალური 16ქ.

1.ჩასვით გამოტოვებული სიტყვა:  (1ქ)

ახალი ზელანდიის ხელისუფლებამ ქვეყნის ტერიტორიიდან არალეგალი ებრაელი ახალგაზრდების ___________ დაიწყო, რომლებიც უკანონოდ მუშაობდნენ სხვადასხვა დაწესებულებებსა თუ ორგანიზაციებში.

ა.ემანსიპაცია                                       გ.დევალვაცია

ბ.დეპორტაცია                                     დ.დეცენტრალიზაცია

2.სკოლის თვითმმართველობის სისტემაში გამოტოვებულია სტრუქტურული ერთეულები ,შეავსეთ გამოტოვებული ადგილები: (2ქ)










3. რომელი საერთაშორისო დოკუმენტი  განეკუთვნება ჰუმანიტარული სამართალის სფეროს? (1ქ)

ა. ორჰუსის კონვენცია                                  გ. ევროპის სოციალური ქარტია

ბ.1949 წლის ჟენევის კონვენცია                 დ. ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია

4. ქრონოლოგიურად დაალაგეთ ადამიანის უფლებათა ძირითადი დოკუმენტები მათი მიღების თარიღის  მიხედვით: (1ქ)

1.ჟენევის კონვენცია

2.ბავშვის უფლებათა კონვენცია

3.ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია

4.თავისუფლების დიდი ქარტია








5.ქრონოლოგიურად დაალაგეთ ასაკის მიხედვით ადამიანების თანამდებობებზე დანიშვნა: (1ქ)

ა. გახდე პრეზიდენტი

ბ.საკრებულოს წევრობა

გ.მოსამართლეობა

დ. პარლამენტის წევრობა










6. საჯარო დაწესებულებებში დაცული სხვადასხვა ინფორმაცია შეუსაბამეთ ინფორმაციის სახეებს: (8ქ)

     საჯარო ინფორმაცია

            ინფორმაციის სახეები
ა. ადგილობრივი თვითმმართველობისმიერ დაფინანსებული ღონისძიებების ხარჯთაღრიცხვა;
ბ. საჯარო დაწესებულების თანამდებობის პირთა წლიური შემოსავალი;
 გ. ფიზიკურ პირთა პერსონალური მონაცემები;
 დ.საპარლამენტო კენჭისყრის შედეგები, რომელიც ასახავს  ინფორმაციას, თითოეულმა პარლამენტარმა რომელ კანონს მისცა ხმა;
ე. ინფორმაცია სახელმწიფო დაზვერვის საქმიანობაზე;
ვ. საჯარო დაწესებულების თანამშრომელთა რაოდენობა და წლის მანძილზე მათ შრომის ანაზღაურებაზე გაცემული თანხის საერთო ოდენობა;
ზ. პოლიტიკური პარტიების წლიური ხარჯები, შემოწირულობები და შემომწირველთა ვინაობა;
თ. ინფორმაცია მოსახლეობის ჯანმრთელობისა და ცხოვრების დონის შესახე






1.      ღია საჯარო ინფორმაცია




      2. დახურული  ინფორმაცია



    პასუხი ჩაწერე აქ !










        





7.   გაეცანით ტექსტს და უპასუხეთ შეკითხვას : (2ქ)



      ,,მე ჩემის შეგნებისა და გვარად მაქვს სურვილი ვემსახურო თქვენს სარწმუნოებრივ მოთხოვნილებას და ეროვნული საქმის განმტკიცებას. საჭიროდ ვრაცხ აღვნიშნო ის, თუ რანაირად მესმის  მე ეროვნული საქმის განმტკიცება… ეკლესიაში არ არის განსხვავება ხალხთა შორის, სისხლის შთამომავლობით სხვადასხვაობას არა აქვს მნიშვნელობა, რადგანაც ღვთის წინაშე ყველანი თანასწორნი არიან. … ... თაიგული მით უფრო მშვენიერია, რამდენად ის შემდგარია ფერად-ფერადი ყვავილებისაგან. ეს სავსებით შეგნებული ჰქონდათ ჩვენს წინაპრებს და ქართველი ერის ისტორია არ გვაძლევს სხვის რწმენისა და ენის დევნილობის მაგალითებს. პირიქით, აღსანიშნავია ამ მხრით ფართე თავისუფლება როგორც საერო, აგრეთვე ეკლესიურ-სარწმუნოებრივ სფეროში."

( ამბროსი ხელაია, სიტყვა სოხუმის საკათედრო ტაძარში ქართული საზოგადოების წინაშე -1918 წ. )     

 1 .  რაში მდგომარეობს ამ სიტყვების მთავარი იდეა, წერილობით ჩამოაყალიბეთ :

.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................                                           

Комментариев нет:

Отправить комментарий